woensdag 11 april 2012

#5: Kayaks & Kolibries

Na een laatste week regenachtige week op het vasteland, en Julie en Jana op zondag weg naar Hawaii, sloot ik vorige week dinsdag de deur achter me, op naar een permanent verblijf op mijn onbewoonde eiland. Bepakt met alles wat ik heb, onderzoeksmateriaal en, niet te vergeten, Risk, op de ferry, bus en uiteindelijk met het onderzoeksbootje naar Mandarte Island! Zodra we aankwamen begon de zon te schijnen, een voorteken voor een mooi en zonnig verblijf. Tijdens de eerste dag zagen we meerdere kolibries kort over het eiland scheren, en na het ophangen van de kolibrie-feeder zien we ze nu dagelijks naast onze hutten. Ook zwaluwen zijn een dagelijkse verschijning, en soms doen ze een korte inspectie in de nestkast bij Ryan's hut.

Het zeeleven laat zich steeds beter zien. Eerst waren het alleen zeehonden en soms Bruinvissen die langs kwamen zwemmen, maar na 2 verre waarnemingen van Orca's zwommen ze gisterochtend op 200m langs ons. Californische Zeeleeuwen komen soms langs voor een inspectie, en de otters zijn druk aan het vissen.

Zelf ben ik ook een zeedier geworden! Na enig uitzoekwerk is het mij gelukt om een zeekayak te kopen, die we met de boot naar het eiland hebben gebracht. Een rood monster van 4.5 meter, genaamd "Krasnaja Poganka", oftewel Roodhalsfuut. Elke dag breng ik een uurtje met haar door op zee, peddelend tegen wing en stroming in om vlakbij Neushoornalken, IJsduikers, Zeekoeten en Zeehonden te komen. Eindelijk kan ik dus mijn favoriete sport beoefenen, en daarover later meer. Nu zitten we in een klein haventje uit te rusten na onze wekelijkse douche, genietend van een grote hamburger en contact met de buitenwereld. Want stiekem is Mandarte wel een héél klein eilandje..







2 opmerkingen:

  1. hee die Thomas mooie foto's en dito verhalen...ik ga je volgen...succes met dfe kano

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goeie opblaas-aap heb je hangen!

    BeantwoordenVerwijderen